luni, 18 octombrie 2010

Opt versuri ale tranformării vieţii


1.Hotărârea de a obţine bunăstarea maximă pentru toate fiinţele simţitoare,ce întrece chiar şi puterea giuvaierului ce îndeplineşte dorinţe,să îmi fie mereu scumpă.

2.Ori de căte ori mă asociez cu alţii ,să pot gânadi că mă aflu pe locul cel mai de jos între ei si din adâncul inimii să îi consider superiori.

3.În toate acţiunile,să am puterea să-mi cercetez mintea şi în momentul în care apar deziluziile ,punându-ma pe mine si pe alţii în pericol,să le pot înfrunta cu tărie şi să le evit.

4.Când văd fiinţe cu un caracter rău,impulsionate de nonvirtuţi violente si nefericire,să am puterea să le preţuiesc ca şi cum aş fi găsit o comoară rară.

5.Când alţii,din invidie,mă tratează urât,prin defăimare,abuz şi altele de acest fel,să am puterea să mă declar învins şi sa le ofer victoria.

6.Cănd cineva căruia i-am oferit speranţă ma răneşte profund,să am puterea să-l preţuiesc ca pe un guru suprem.

7.Pe scurt,să pot oferi direct si indirect beneficii si fericire tutror mamelor mele.Să pot lua asupra mea,în secret,acţiunile care aduc durere si suferinţele mamelor mele.

8.Toate acestea să rămână nemurdărite de petele celor opt principii lumeşti;să pot,percepănd toate dharmele ca iluzorii,să rămân liber din strânsoarea existenţei ciclice.

Opt principii pe care maestrul Dalai Lama le respectă zilnic!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu